سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیب فراق
 
قالب وبلاگ
خرید آسان
پیوندهای روزانه

 

در پی اط

عربستان سایت رهبر انقلاب را فیلتر کرد...

لاع‌رسانی دقیق سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی و در آستانه اقامه نماز جمعه توسط ایشان، مسئولین عربستانی این سایت را از دسترس کاربران عربستانی خارج کردند.

 

آگاهان معتقدند که به دلیل شرایط ویژه منطقه در پی بیداری اسلامی و بهار عربی، خطبه‌های نماز جمعه آتی که توسط مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد حاوی پیام‌های ویژه‌ای به ملت‌های مسلمان است. از این رو و در پی انعکاس ابراز ارادت ویژه جوانان مسلمان شرکت کننده در اجلاس اخیر بیداری اسلامی که نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در روند بیداری اسلامی دارد، دولت عربستان محدودیت ویژه‌ای را برای انتشار اخبار مربوط به بیانات مقام معظم رهبری تدارک دیده است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا


[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 7:40 عصر ] [ حسین دلشاد ] [ نظرات () ]
از جا زدن اوباما و نتانیاهو تا تغییر فرمانده هوایی اسرائیل
 
 
 اعلام رسمی رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از هرگونه اقدام علیه اسرائیل در سرتاسر جهان موجب شد تا ایران با پیش‌دستی در اعلام این موضع ابتکار عمل را از دست غرب خارج کند که به دنبال پیش انداختن اسرائیل برای تهدید نظامی ایران است.

به گزارش رجانیوز، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی و استراتژیک نماز جمعه بهمن ماه 90 در جمع صدها هزار نفر از مردم تهران، به صورت صریح از هرگونه اقدام اعم از سیاسی و نظامی علیه اسرائیل اعلام حمایت کرده و در جملاتی که برای اولین بار از زبان عالی‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شد، فرمودند: "ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است."

این سخنان رهبر معظم انقلاب که رونمایی از راهبرد ایران در منطقه بود، هم‌زمان با خروج نیروهای امریکایی از منطقه، ورود انقلاب‌های خاورمیانه به فاز نظام‌سازی، پیش انداختن اسرائیل برای تهدید نظامی ایران از سوی غرب و اقدام عملی اسرائیل در ترور دانشمندان ایرانی بود که حاکی از بروز تغییرات جدی در معادلات قدرت در منطقه خاورمیانه است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر هم‌زمان با افزایش و تمرکز فشارهای غرب بر ایران، اسرائیل به عنوان گزینه امریکا برای تهدید نظامی ایران به صورت فعال اقدام به فضاسازی تبلیغاتی کرده بود، به‌طوری که "موشه یعلون" معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در دوازدهمین کنفرانس سالانه هرتزلیا در اسرائیل ضمن تهدید ایران به حمله نظامی، تاکید کرد که تل آویو "باید چین، روسیه و ترکیه را متقاعد کند" تا از حمایت از تهران در قبال تحریم‌های اخیر امریکا علیه بخش انرژی و بانک‌داری ایران دست بردارند.

در عین حال، روزنامه نگار واشنگتن پست نیز در مقاله ای که پنج‌شنبه منتشر شد، به نقل از لئون پانه‌تا وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در بهار آینده قوی است و از آمادگی امریکا برای  پاسخ نظامی در صورت ضرورت خبر داد.

اما در کنار این هیاهوی رسانه‌ای که از سوی غرب و برای تهدید ایران از طریق رژیم صهیونیستی به‌راه افتاده است، شاید اقدام عملی موساد در ایران و اقدام به ترور دانشمندانی ایران را بتوان یکی از مهم‎ترین علت‌های اعلام جنگ رسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی علیه اسرائیل در سرتاسر جهان دانست.

چنان‌که موساد پس از ترور شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان جوان هسته‌ای ایران و معاون بازرگانی سایت نطنز برخلاف موارد گذشته، رسماً مسئولیت این ترور را پذیرفت. بر همین اساس، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امریکایی عنوان کرد که موساد رسماً به امریکا اعلام کرده که آنان دانشمند هسته ای ایران را ترور کرده‌اند.

با این حال، سلسله اقدامات نیمه سخت اسرائیل در سال‌های اخیر و خصوصا پس از شکست در جنگ 33 روزه که به ترور شهید حاج عماد مغنیه منجر شد و سپس پی‌گیری این دست اقدامات در ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن و عباسی، دست ایران و گروه‌ها و کشورهای همسو با ایران را در اقدام نیمه سخت علیه اسرائیل باز کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدید حاکم بر منطقه خاورمیانه، از جمله خروج امریکا از عراق، پیروزی اسلام‎گرایان در کشورهای انقلابی و متراکم شدن انرژی‌های ضد اسرائیلی، فضا برای مقابله به مثل و تضعیف محور صهیونیستی کاملاً‌ مهیاست.

این در حالی‌است که علی‌رغم اظهارات ماجراجویانه مقام‌ها و رسانه‌های صهیونیستی، از روز جمعه به‌دنبال بیانات صریح رهبر معظم انقلاب، این نحوه رفتار کاملاً تغییر کرده است، به‌طوری که مقام‌های امریکایی و اسرائیلی به‌طور آشکاری شیب تند تهدیدهای خود را تعدیل کردند.

اظهارنظر مقام‌های اسرائیلی درباره حمله به ایران ممنوع شد

در این زمینه، مهم‌ترین خبر اظهارات اوباما رئیس‌جمهور امریکا در گفت‌وگو با تلویزیون NBC و دستور نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزیران کابینه‌اش و ژنرال‌های اسرائیلی بود که روزنامه صهیونیستی "معاریو" منتشر کرد.

نتانیاهو به وزیران کابینه‌‌ی خود و ژنرال‌های ارتش این کشور دستور داد که بیش از این درباره‌ی حمله‌نظامی به ایران "پرگویی" نکنند. وی این کار را "زیان‌مند" خواند.

طبق گزارش معاریو، نخست وزیر اسرائیل این سخنان را در دیدار با وزیران حزب لیکود بیان کرده است. وی گفته است که چنین اظهاراتی "زیان‌‌های سنگینی" به‌بار می‌آورد، زیرا این استنباط را پدید می‌آورد که اسرائیل در پی یک سیاست "تهاجمی" و سست کردن سیاست تحریم‌ها است. روزنامه‌ی «معاریو» این سخنان را از قول "یکی از مقام‌های بلندپایه در اورشلیم" نقل کرده است که نمی‌خواسته نام او فاش شود. وی گفته است، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد با این سخنان از این استنباط جلوگیری کند که اسرائیل تلاش می‌کند امریکا را بر خلاف اراده‌ی این کشور به سوی جنگ با ایران سوق دهد. نتانیاهو گفته است، چنین استنباطی به "منافع ملی امریکا" آسیب می‌رساند و مناسبات این کشور با اسرائیل را متزلزل می‌سازد.

گفته می‌شود که این هشدار نتانیاهو متوجه افرادی چون ایهود بارک وزیر دفاع اسرائیل موشه یالون، معاون نخست وزیر و مسئول امور استراتژیک و نیز شماری از ژنرال‌های ارتش اسرائیل است که در روزهای گذشته، درباره‌ی حمله‌ی احتمالی به ایران بیاناتی ابراز داشته‌اند.

اوباما: اسرائیل هنوز برای حمله تصمیم نگرفته است

همچنین اوباما نیز گفت که طبق ارزیابی او، اسرائیل هنوز برای حمله به ایران تصمیم نگرفته است. اوباما که تا هفته‌ی گذشته تأکید ویژه‌ای بر روی میز بودن همه‌ی گزینه‌ها داشت، در این مصاحبه تاکید کرد که ایالات متحده‌ی امریکا در مناقشه با ایران بر سر برنامه‌ی اتمی این کشور، همچنان طرفدار یک راه‌حل دیپلماتیک است. وی خاطر نشان ساخت که امریکا همگام با اسرائیل تلاش می‌کند این مناقشه به روشی دیپلماتیک حل شود. اوباما در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که رسانه‌های امریکایی روز پنجشنبه از قول لئون پانه‌تا، وزیر دفاع او گزارش داده بودند که اسرائیل احتمالا در اوایل سال آینده به ایران حمله می‌کند.

اتفاق مهم دیگر نیز انتشار خبر تغییر "ایدو نحوشتان" فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل از ماه می بود تا یکی از مهم‌ترین مدافعان حمله نظامی به ایران از ارتش این رژیم کنار گذاشته شود و "امیر اشل" که مخالفت صریح خود را با اقدام نظامی علیه ایران بیان کرده است، جایگزین وی شود.

با این حال، به نظر می‌رسد پس لرزه‌های خطبه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت و آن‌چنانکه کاندولیزا رایس اذعان کرده بود آیت‌الله خامنه‌ای با یک سخنرانی، بافته‌های پیچیده‌ی نهادهای امنیتی غرب را به‌هم می‌ریزد.

تنها راه پیش روی امریکا و اسراییل روی کار آمدن جنبش سبز در ایران است

در عین حال، موسسه مطالعات راهبردی رند در امریکا در تازه ترین تحلیل خود از دورنمای تقابل راهبردی ایران و امریکا موثرترین راه برای متوقف شدن برنامه هسته ای ایران و کاهش تهدید ایران علیه اسراییل را روی کار آمدن جنبش سبز در ایران دانست.

دالیا داساکایه (Dalia Dassa Kaye) در مقاله ای که روز یکشنبه 16 بهمن 1390 (5 فوریه 2011) در پایگاه اینترنتی این موسسه منتشر شد، نوشته است: «تلقی اسرائیل از خطر ایران تاحدودی برخاسته از گسترش توانمندی های موشکی این کشور و پیشرفت های هسته ای آن است. به نظر مقامات اسرائیل، نفوذ منطقه ای ایران در حال افزایش است و این مسئله بسیار مهم است. این درحالی است که منافع اصلی اسرائیل در حال ضعیف شدن و ثبات آن در مناطق اطرافش در حال تهدید شدن است. سران اسرائیل نگران آن هستند که اگر ایران به توان تسلیحات هسته ای دست پیدا کند، نفوذ و قدرت تهران افزایش خواهد یافت و در نتیجه قابلیت مانور سیاسی و نظامی امریکا و اسرائیل در منطقه به شدت کاهش می یابد».

وی همچنین نوشت: «کار دیگری که امریکا باید انجام بدهد این است که سناریوهایی را بررسی کند و مدنظر بگیرد که در قالب آن رژیم کنونی ایران دچار تغییرات اساسی می شود. ظاهرا بنیادگرایان ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 قدرت خود را تثبیت کرده اند اما باید توجه داشت که نشانه های شکاف شدید و‌آسیب پذیری های جدی در درون رژیم ایران وجود دارد. نارضایتی گسترده مردمی و تشدید شکاف های داخلی از جمله مشکلات داخل ایران است. برای آینده ایران در بلند مدت یک گزینه احتمال روی کار آمدن عناصر دموکراتیک تر از قبیل عناصر جنبش سبز است. این گزینه می تواند به صورت چشم‌گیری رقابت ایران و اسرائیل و سیاست های امریکا را دراین خصوص تغییر بدهد. ازاینرو، امریکا نه تنها باید بر برنامه هسته ای ایران متمرکز باشد، بلکه باید توجه ویژه ای به مسائلی از قبیل نقض حقوق بشر در ایران مبذول دارد».

نظر یادتون نره...


[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 5:26 عصر ] [ حسین دلشاد ] [ نظرات () ]
رحلت رسول اکرم (ص) وشهادت امام حسن مجتبی(ع)

" فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت  نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‏گذارم و مى ‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به  من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود."

 

در حجه ‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: "مناسک خود را از من ‏فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید."

روزى به آن حضرت خبر دادند که مردم از وقوع مرگ شما اندوهگین ‏و نگرانند. پیامبر در حالى که به  فضل بن عباس و على بن ‏ابی‌‏طالب (ع) تکیه داده بود به سوى مسجد رهسپار گردید و پس ازدرود و سپاس  پروردگار، فرمود: "به من خبر داده‏ اند شما از مرگ ‏پیامبر خود در هراس هستید. آیا پیش از من، پیامبرى بوده است که‏ جاودان باشد؟! آگاه باشید، من به رحمت پروردگار خود خواهم ‏پیوست و شما نیز به  رحمت پروردگار خود ملحق خواهید شد."

روزی دیگر پیامبر (ص) با کمک علی (ع) و جمعی از یاران خود به قبرستان بقیع رفت و برای مردگان طلب آمرزش کرد . سپس رو به علی (ع) کرد و فرمود: " کلید گنجهای ابدی دنیا و زندگی ابدی در آن، در اختیار من گذارده شده و بین زندگی در دنیا و لقای خداوند مخیر شده ام، ولی من ملاقات با پروردگار و بهشت الهی را ترجیح داده ام."

در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم (ص) آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:

"اى مردم! آتش فتنه‏ ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏ ها همچون پاره‏هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من  درباره ثقلین از شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می کنید، زیرا که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم
 ( کتاب خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می رسید."

آنگاه پیامبر (ص) با زحمت به سوی خانه اش  به راه افتاد. مردم با چشمانی اشک آلود آخرین فرستاده الهی را بدرقه می کردند. در آخرین روزها پیامبر به علی (ع) وصیت نمود که او را غسل و کفن کند  و بر او نماز بگزارد. علی (ع) که جانش با جان پیامبر آمیخته بود، پاسخ داد: " ای رسول خدا ، می ترسم طاقت این کار را نداشته باشم. "

پیامبر (ص) علی (ع) را به خود نزدیک کرد . آنگاه  انگشترش را به او داد تا در دستش کند. سپس شمشیر، زره و سایر وسایل جنگی خود را خواست و همه آنها را به علی سپرد.

فردای آن روز بیماری پیامبر (ص) شدت یافت اما او در همین حال نیز اطرافیان خود را درباره حقوق مردم و توجه به مردم سفارش می کرد. سپس به حاضران فرمود: " برادر و دوستم را بخواهید به اینجا بیاید." ام سلمه، همسر پیامبر گفت: " علی را بگویید بیاید. زیرا منظور پیامبر جز او کس دیگری نیست." هنگامی که علی (ع) آمد ، پیامبر به او اشاره کرد که نزدیک شود. آنگاه علی (ع) را در آغوش گرفت و مدتی طولانی با او راز گفت تا آنکه از حال رفت و بیهوش شد. با مشاهده این وضع، نواده های پیامبر (ص) حسن و حسین (ع) به شدت گریستند و خود را روی بدن رسول خدا افکندند. علی (ع)  خواست آن دو را از پیامبر (ص) جدا کند. پیامبر (ص) به هوش آمد و فرمود:

"علی جان آن دو را واگذار تا ببویم و آنها نیز مرا ببویند، آن دو از من بهره گیرند و من از آنها بهره گیرم."

سرانجام پیامبر (ص) هنگامی که سرش بر دامان علی (ع) بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

جلوه هایی از حقیقت وجودی نبی اکرم (ص) در قرآن کریم
از عایشه پرسیدند: اخلاق پیامبر چگونه بود؟ پاسخ داد: ?خلق و خوی پیامبر(ص)، قرآن بود.? شخصیت جامع و چند بعدی پیامبر اسلام و کمال و عظمت معرفتی، اخلاقی و وجودی آن بزرگوار، قرآن مجسم و ناطق است که به عنوان نماد مطلق و تام ?انسان کامل? در میان آدمیان، حجت و الگویی ماندگار می باشد.
اگر قرآن کریم، کلام تشریعی حضرت حق است، پیامبر اکرم (ص) کلمه الله الاعظم و کلام تکوینی خدا است. اگر قرآن کتابی است با حقایق جاودانه و همیشگی، پیامبر اکرم (ص) نیز حقیقتی عینی و جاودانه است. اگر قرآن بطون و لایه های معنایی و مصداقی عمیق و گسترده ای دارد که تلاش برای کشف آن حقایق باید استمرار داشته باشد، پیامبر اکرم (ص) نیز ذخیره ای تمام نشدنی و حقیقتی است عینی و انسانی، که شناخت ابعاد مختلف شخصیت ایشان و دستیابی به عمق سیره، سلوک و سنت آن حضرت به جهاد و اجتهادی مستمر نیازمند است. اگر نیاز بشریت به قرآن هرگز پایان نمی یابد و تکامل علمی و اجتماعی انسان، نیاز او را به حقایق قرآن کریم نه تنها کاهش نمی دهد که روزافزون می سازد، نیاز انسان امروز و فردا به پیامبر اکرم(ص) و درس ها و آموزه های ایشان پایان ناپذیر است و اگر اسلام خاتم ادیان و قرآن خاتم کتب آسمانی است، پیامبر اکرم (ص) خاتم النبیاء و قله رفیع کمال انسانی است. او خلیفه الله الاعظم و واسطه ابدی نزول فیض الهی است که: ?و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین?. قرآن کریم نسخه مکتوب حقیقت نور محمدی (ص) است و پیامبر اکرم (ص) آینه تمام نمای صفات حسنای حق و نور مطلق خداوند متعال بر عالم و آدم.
پیامبر اکرم (ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمود: علی! کسی جز تو و من خدا را نشناخت و کسی جز خدا و تو مرا نشناخت و کسی جز خدا و من تو را نشناخت. شناخت و معرفت حضرت حق- جل و علا- در حد اعلایی که برای غیرخدا میسر است، جز برای کسانی که در کانون نور محمد (ص) و علی (ع) قرار دارند، امکان پذیر نیست، چرا که این معرفت و شناخت معرفتی است شهودی و نه ذهنی، معرفتی است متناسب با اوج کمال و تعالی شناسنده، نه مدرسه ای و استدلالی. از آن سو نیز معرفت تام نبی (ص) و وحی (ع) جز برای حضرت حق، برای کسی حاصل نمی شود، چرا که دیگران همه فروتر از این دو وجود مقدس- که نور واحدی از منشأ واحدند- می  باشند و دستیابی به معرفت تام آنان برایشان مقدور نخواهد بود. حضرت حق در قرآن کریم فراوان درباره پیامبر اکرم (ص) و معرفی ایشان سخن گفته است که برای آشنایی با جایگاه عظیم نبی اکرم (ص) به این آیات باید مراجعه کرد: در قرآن کریم اطاعت خدا و پیامبر (ص) در کنار هم مطرح و اطاعت از رسول خدا، همان اطاعت خدا شمرده شده است. آزار و ایذاء پیامبر اکرم (ص) موجب عذاب دردناک و لعنت خداوند در دنیا و آخرت تلقی شده  و دوستی خداوند متعال مشروط به اطاعت از پیامبر اکرم (ص) گردیده است. خلق و خوی الهی پیامبر اکرم و رحمت و عطوفت آن حضرت مایه انسجام و وحدت مسلمانان به شمار آمده و با تعبیر ?وانک  لعلی خلق عظیم?، توصیف شده، تعبیری که تنها درباره پیامبر به کار رفته است. پیامبر اکرم (ص) عامل رهایی و آزادی مردمان از زنجیرها و بندهای سخت معرفی شده است.

بندهایی که از سویی خرافات و عادات زشت و از سوی دیگر ستمگران و سلطه جویان بر فکر و اندیشه و رفتار و حرکت تعالی جویانه انسان ها ایجاد کرده اند. او ?عبدخدا? معرفی شده است که با عبودیت و بندگی ذات حق، به عالی ترین درجه عبودیت دست یافته و از همه تعلقات و وابستگی ها رها شده است. گستره فیض و لطف نبی اکرم نه تنها همه مردمان و آدمیان که عالمیان را شامل شده و آن حضرت به عنوان ?رحمه للعالمین? معرفی شده است.... این توصیف ها گوشه ای از معرفی پیامبر (ص) در قرآن است که مروری همراه با تأمل و درنگ در این آیات و دیگر آیات، می تواند آفاق و ابعاد شخصیت الهی نبی اکرم (ص) را برای ما روشن سازد.
علاوه بر این، برخی سوره های قرآن کریم اساساً در شأن پیامبر اکرم (ص) است و این غیر از سوره هایی است که به وجود مبارک آن حضرت تأویل شده است. ?یس? که قلب قرآن کریم است و سرچشمه هایی از معرفت و حکمت از آن جاری است، به پیامبر اکرم (ص) منسوب است. سوره 47 قرآن کریم به نام نامی آن بزرگوار نام نهاده شده است: "محمد" (ص)، علاوه براین سوره فتح، سوره حجرات، سوره نجم، سوره مجادله، سوره تحریم، سوره قلم، سوره مزمل، سوره مدثر، سوره بلد، سوره ضحی، سوره شرح (انشراح)، سوره تین، سوره علق، سوره قدر، سوره کوثر برخی از سوره هایی است که ناظر به شأن و جایگاه عظیم و مرتبه رفیع آن حضرت در پیشگاه خداوند متعال است. هر کدام از این سوره ها و آیات نورانی آن، مالامال از حرمت و لطفی است که خالق متعال برای این برترین بنده مقرب خود قائل است.

در اینجا وصیت نامه امام مجتبی علیه السلام را که خطاب به برادر خود امام حسین علیه السلام است را می آوریم تا با گوش دل آخرین توصیه های امام خود را شنوا و سپس عامل باشیم.

و این هم وصیتی است که از امالی شیخ(ره) نقل شده که به برادرش امام حسین(ع) فرمود:

" هذا ما اوصی به الحسن بن علی الی اخیه الحسین بن علی: اوصی انه یشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له، و انه یعبده حق عبادته، لا شریک له فی الملک، ولا ولی له من الذل، و انه خلق کل شیء فقدره تقدیرا، و انه اولی من عبد، و احق من حمد، من اطاعه رشد، و من عصاه غوی، و من تاب الیه اهتدی.

فانی اوصیک یا حسین بمن خلفت من اهلی و ولدی و اهل بیتک ان تصفح عن مسیئهم، و تقبل من محسنهم، و تکون لهم خلفا و والدا، و ان تدفننی مع رسول الله صلی الله علیه و آله فانی احق به و ببیته، فان ابوا علیک فانشدک الله بالقرابة التی قرب الله عزوجل منک و الرحم الماسة من رسول الله صلی الله علیه و آله ان تهریق فی محجمة من دم، حتی نلقی رسول الله صلی الله علیه و آله فنختصم الیه و نخبره بما کان من الناس الینا بعده" ثم قبض (ع) .(1)

" این است آنچه وصیت می کند بدان حسن بن علی به برادرش حسین بن علی: وصیت می کند که گواهی دهد معبودی جز خدای یکتا نیست که شریک ندارد، او پرستش می کند او را بدان جهت که شایسته پرستش است، شریکی در سلطنت ندارد و سرپرستی از خواری برای او نیست، و براستی که هر چیزی را او آفریده و بخوبی و به طور کامل اندازه گیری آن را مقدر فرموده، و شایسته ترین معبود، و سزاوارترین کسی است که او را ستایش کنند، هر که فرمانبرداری او کند راه رشد را یافته، و هر کس که نافرمانیش کند به گمراهی و سرگشتگی افتاده و هر کس به سوی او بازگردد راهنمایی گشته است.

من تو را سفارش می کنم ای حسین به بازماندگانم از خاندان و فرزندان و خانواده خودت که از بدکارشان درگذری، و از نیکوکارشان بپذیری، و برای آنها جانشینی و پدری مهربان باشی، و دیگر آنکه مرا کنار رسول خدا دفن کنی که من به او و خانه او شایسته تر از دیگران هستم...

و اگر از این کار مانع شدند و جلوگیری کردند، من تو را به حق قرابت و نزدیکی که خدا برای تو قرار داده و قرابتی که با رسول خدا داری سوگندت می دهم که اجازه ندهی در این راه به خاطر من به اندازه خونی که از حجامت گرفته می شود خون ریخته شود تا آنگاه که رسول خدا(ص) را دیدار کنیم و شکایت خود به نزد او بریم، و آنچه از این مردم پس از وی بر سر ما رفته به او گزارش کنیم..."

این را فرمود و از دنیا رفت، درود خدا بر او باد.

و در روایت شیخ مفید(ره) اینگونه آمده که پس از جریان مسموم شدن خود فرمود:

" فاذا قضیت فغمضنی و غسلنی و کفنی و احملنی علی سریری الی قبر جدی رسول الله (ص) لا جدد به عهدا، ثم ردنی الی قبر جدتی فاطمة بنت اسد رضی الله عنها فادفنی هناک، و ستعلم یا ابن ام ان القوم یظنون انکم تریدون دفنی عند رسول الله(ص) فیجلبون فی ذلک، و یمنعونکم منه، و بالله اقسم علیک ان تهریق فی امری محجمة دم". " چون من از دنیا رفتم، چشم مرا بپوشان و مرا غسل ده و کفن نما، و مرا در تابوت و به سوی قبر جدم رسول خدا(ص) ببر تا دیداری با او تازه کنم، سپس به سوی قبر جده ام فاطمة بنت اسد رضی الله عنها ببر و در آنجا دفنم کن، و زود است بدانی ای برادر که مردم گمان کنند شما می خواهید مرا کنار رسول خدا(ص) به خاک بسپارید، پس در این باره گرد آیند و از شما جلوگیری کنند، تو را به خدا سوگند دهم مبادا درباره من به اندازه شیشه حجامتی خون ریخته شود."


[ سه شنبه 90/11/4 ] [ 1:23 صبح ] [ حسین دلشاد ] [ نظرات () ]
تصاویر بقیع پیش از تخریب
با انتشار کتاب آلبوم عکس‌های اختصاصی سلطان عبدالحمید عثمانی از مکه و مدینه، تصاویر جالب و کم‌نظیری از بقاع متبرکه مدینه و به ویژه قبرستان بقیع به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این کتاب در سال 2006 تقریبا هم‌زمان در نیوجرسی آمریکا و استانبول ترکیه به چاپ رسید.

در این کتاب، حدود 130 تصویر زیبا و تاریخی از صحرای عرفات، کعبه، مسجدالنبی تا قبرستان ابوطالب و شهر مکه و مدینه منتشر شده است.

1. بیت الاحزان
2. قبر مطهر چهار امام معصوم
3. دختران پیامبر
4. زنان پیامبر
8. عثمان (خلیفه سوم)
10. فاطمه بنت اسد

 

تصاویر قبرستان بقیع در آن مقطع، از آن رو دارای اهمیت است که چند سال بعد، با روی کار آمدن آل سعود و وهابیون در عربستان و پایان قدرت عثمانی‌ها در این دیار، گنبد و بارگاه موجود در آن تخریب شد.

این اقدام در آن زمان، مورد اعتراض دولت ایران قرار گرفت و حتی رضاشاه پهلوی علیه آن بیانیه صادر کرد.
گفتنی است، سعودی‌ها سال 1340 قمری (1301 شمسی)، قدرت را در عربستان به دست گرفتند و سال 1343 قمری (1304 شمسی) ‌ساختمان‌های موجود در بقیع را تخریب کردند.

 

 


[ سه شنبه 90/11/4 ] [ 1:22 صبح ] [ حسین دلشاد ] [ نظرات () ]
مسلمان شدن نویسنده مشهور یهودی...

به گزارش رحماء رو 

 

پایگاه اینترنتی «بلا قیود» در این‌باره نوشت: «هنریک برودر» روزنامه‌نگار و نویسنده نشریه آلمانی «اشپیگل» و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال آلمان در سال 2007 و برنده جازه کتاب سال این کشور با نام «بشتابید.. اروپا تسلیم می‌شود» مسلمان شده است.  

بنا بر این گزارش، وی پیش از اسلام آوردن معتقد بوده است که «وقتی که وزیر دادگستری آلمان اعلام می‌کند امکان استفاده از قوانین شریعت در قانونگذاری وجود دارد من معتقدم که اروپا نباید تسلیم مسلمانان شود؛ اسلام یک ایدئولوژی ضدزندگی غربی است. اروپا تا بیست سال دیگر به اسلامی دموکراتیک متحول خواهد شد.» به گفته روزنامه مصری «الاسبوع» این نویسنده 61ساله لهستانی‌تبار آشکارا فریاد برآورده است که: «بشنوید، ‌من مسلمان شده‌ام». بنا بر این گزارش، وی که سال‌ها با امام جماعت مسجد رضا در «نیوکولن» به بحث پرداخته بود، سرانجام با مسلمان شدن خود اعلام کرد که از این حقیقت پنهان شده که تمامی وجودش را فراگرفته بود راحت شده است.

 وی در رابطه با کنار گذاشتن آئین یهودی گفت: به سوی اسلامی خواهم رفت که دین فطرتی است که هر انسانی بر اساس آن متولد شده است. وی که در برابر دو شاهد اسلام آورده و نام خود را نیز به «هنری محمد برودر» تغییر داده است تاکید می‌کند: «من هم اکنون عضو یک امت یک میلیارد و 300میلیون نفری هستم که همواره در معرض اهانت بوده و من از اینکه به خانه‌ای که در آن متولد شدم بازگشته‌ام بسیار خوشحالم.» این نویسنده و طنزپردار آلمانی همچنین در سال 1384 نخستین بار که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان ایده انتقال اسرا‌ئیل به اروپا یا آمریکا را مطرح کرد، مقاله‌ای با عنوان «اشلسویگ هولشتاین را به یهودیان بدهید» در نسخه آن‌لاین اشپیگل و روزنامه دی ولت به چاپ رساند که در آن با طنز و طعنه فراوان از این ایده دفاع می‌شد.

 وی در این مقاله گفته بود که این طرح را ابتدا خود او مطرح کرده‌است: «اگر چیزی بنام عدالت تاریخی در این جهان وجود می‌داشت، آنگاه دولت یهودی می‌بایستی در اشلسویگ-هولشتاین و یا در ایالت باواریا تشکیل می‌شد و نه در فلسطین..» مسائلی که وی در نوشته‌های جدلی، طعنه‌زن و طنزآمیز خود مطرح می‌کند بیشتر شامل «ناسیونال سوسیالیسم آلمان»، مسئله‌ «یهودی‌ها در اروپا»، «جنبش چپ آلمان»، «اسلام‌گرایی»، اسرائیل و مناقشه اسرائیل و فلسطین می‌شود.

هرچند پدر و مادر وی از بازماندگان کشتار یهودیان لهستان محسوب می‌شوند، اما «بردور» نسبت به اقدامات یهودیان آلمان در آن سال‌ها انتقاد کرده است.


[ سه شنبه 90/11/4 ] [ 1:21 صبح ] [ حسین دلشاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 773721